Hallo, op het Lutterzand in Twente (De Lutte) aan de oever van De Dinkel zag ik dit spoor. Wie weet van welk dier? Je zag ook de staart in het spoor en aan de oordopjes zie je de grootte van de afdrukin het zand.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Beste oude draak, otter was mijn gedachteniet maar van Birgit
wederom, de scherpe hoekige staart afdruk toont mij als muskusrat
ouweDraak
Gezien de grote toch een bruine rat, helaas zeker geen Otter hoor Nachtvlinder.
mvg, Draak
nachtvlinder
gezien de mooie scherpe staart afdruk zou ik gaan voor een muskusrat, een gewone rat heeft een ronde staart en dat is dit absoluut niet.
Birgit
Zou het misschien het spoor van een otter kunnen zijn. Ik weet dat die daar sinds kort worden waargenomen. Ik kan alleen de grootte niet goed inschatten.
Gr. Birgit
Tulipe
Volgens mij is het staartspoor van de muskusrat breder?
jeanette
Lijkt mij - gezien de voetprinten en biotoop- afkomstig van een Muskusrat(Ondatra zibethicus).
Bijft lastig als de juiste afmetingen niet bekend zijn;..al mooi dat je er oordopjes bij hebt gelegd....en ik begrijp goed dat er niet altijd een cm. voor handen is.
De afdruk van een voorvoet van de muskusrat is 25-30 mm breed en tot 30 mm lang. Die van de achtervoet is 35 mm of meer breed en tot 65 mm lang. Bij stap is de paslengte 10 cm en wordt de achtervoet geheel of gedeeltelijk op de voorvoet geplaatst. Bij sprongengalop wordt de achtervoet voor de voorvoet geplaatst en is de paslengte 30-40 cm.
Ingrid4nature
O, sorry Tiuri, ik had de foto van staartafdruk nog niet gezien, maar ik denk nog steeds het eerst aan een rat.
Ingrid4nature
Ik denk sporen van bruine rat, hoe zag de premt van de staart eruit?
Groeten Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Beste oude draak, otter was mijn gedachte niet maar van Birgit
wederom, de scherpe hoekige staart afdruk toont mij als muskusrat
Gezien de grote toch een bruine rat, helaas zeker geen Otter hoor Nachtvlinder.
mvg, Draak
gezien de mooie scherpe staart afdruk zou ik gaan voor een muskusrat, een gewone rat heeft een ronde staart en dat is dit absoluut niet.
Zou het misschien het spoor van een otter kunnen zijn. Ik weet dat die daar sinds kort worden waargenomen. Ik kan alleen de grootte niet goed inschatten.
Gr. Birgit
Volgens mij is het staartspoor van de muskusrat breder?
Lijkt mij - gezien de voetprinten en biotoop- afkomstig van een Muskusrat (Ondatra zibethicus).
Bijft lastig als de juiste afmetingen niet bekend zijn;..al mooi dat je er oordopjes bij hebt gelegd....en ik begrijp goed dat er niet altijd een cm. voor handen is.
info zoogdierenvereniging:
De afdruk van een voorvoet van de muskusrat is 25-30 mm breed en tot 30 mm lang. Die van de achtervoet is 35 mm of meer breed en tot 65 mm lang. Bij stap is de paslengte 10 cm en wordt de achtervoet geheel of gedeeltelijk op de voorvoet geplaatst. Bij sprongengalop wordt de achtervoet voor de voorvoet geplaatst en is de paslengte 30-40 cm.
Groeten Ingrid
Hier de foto waarbij je de staartafdruk ziet.