Als je goed kijkt zie je dat het allemaal dunne sliertjes zijn, die alle gezamenlijk een dik uitwerpsel vormen. Dit is er dus niet in één keer zo uitgekomen :)
jeanette
@Jeroen:
''Vanwege de hoeveelheid hier denk ik dat een broedende duif deze heeft gemaakt, het is even 'opgespaard''..
,,De afmeting is ongeveer 2 bij 6 cm..........,, meldt vraagsteller.
Kan een Houtduif die breedte produceren?
Jeroen Kloppenburg
Dit is een uitwerpsel van ene houtduif. Die maken die slierten die soms opgerold liggen, of in andere gekke vormen liggen. Vanwege de hoeveelheid hier denk ik dat een broedende duif deze heeft gemaakt, het is even 'opgespaard'.
jeanette
Je hebt meestal geen idee wat voor nachtelijke bezoekers en taferelen zich in je tuin afspelen....tenzij je een wildlifecamera installeert.
Ganzenpoep lijkt mij ook heel aannemelijk; hun uitwerpselen bestaan uit plantaardig materiaal...en met water in de buurt....
andrekon
Bedankt voor de reactie.
Bij nader inzien zou het van een gans kunnen zijn. Ik verbaas mij er echter over dat deze in mijn achtertuin komen.
Ik heb ze daar nog nooit gezien en we hebben ook veel bomen n de tuin.
Is wel dicht bij de vijver.
Ik heb even in de uitwerpselen gekeken en zie daar een vezelachtig donkergroene substantie. het lljkt dus wel dat het dier gras heeft gegeten.
Als de uitwerpselen oud worden, verkleuren de zwart en verschrompelen iets. Structuur vezelachtig.
Overigens is dat witte deel een urinekapje.
of eventueel van een Patrijs? uitwerpselen sterk variabel, vers 5-20 mm. dik en 2-5 cm. lang; na indroging veel kleiner. Vaak in grote hoeveelheden bijeen.
Als het droog is, wat kun je er dan in terug vinden?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Juist! Dankjewel, Jeroen.
Als je goed kijkt zie je dat het allemaal dunne sliertjes zijn, die alle gezamenlijk een dik uitwerpsel vormen. Dit is er dus niet in één keer zo uitgekomen :)
@Jeroen:
''Vanwege de hoeveelheid hier denk ik dat een broedende duif deze heeft gemaakt, het is even 'opgespaard''..
,,De afmeting is ongeveer 2 bij 6 cm..........,, meldt vraagsteller.
Kan een Houtduif die breedte produceren?
Je hebt meestal geen idee wat voor nachtelijke bezoekers en taferelen zich in je tuin afspelen....tenzij je een wildlifecamera installeert.
Ganzenpoep lijkt mij ook heel aannemelijk; hun uitwerpselen bestaan uit plantaardig materiaal...en met water in de buurt....
Bedankt voor de reactie.
Bij nader inzien zou het van een gans kunnen zijn. Ik verbaas mij er echter over dat deze in mijn achtertuin komen.
Ik heb ze daar nog nooit gezien en we hebben ook veel bomen n de tuin.
Is wel dicht bij de vijver.
Ik heb even in de uitwerpselen gekeken en zie daar een vezelachtig donkergroene substantie. het lljkt dus wel dat het dier gras heeft gegeten.
Zou het ganzenpoep kunnen zijn?
ganzen: 5-8 cm. lang, 10-12 mm. dik
Als de uitwerpselen oud worden, verkleuren de zwart en verschrompelen iets. Structuur vezelachtig.
Overigens is dat witte deel een urinekapje.
of eventueel van een Patrijs? uitwerpselen sterk variabel, vers 5-20 mm. dik en 2-5 cm. lang; na indroging veel kleiner. Vaak in grote hoeveelheden bijeen.
Als het droog is, wat kun je er dan in terug vinden?