tjiftjaf in mezen nestkast
goedendag, volgens mij nestelen tjiftjaf's en fitissen niet in nestkasten. Echter bij ons in de tuin gebruikt een tjiftjaf (denk ik) wel degelijk een lege mezen nestkast. Is dit uitzonderlijk of gaat het hier om een andere vogel? De betreffende nestkast is eerder dit jaar al bewoond geweest door een koolmees, maar ik had hem nog niet schoon gemaakt. Ik heb nog andere afbeeldingen van de betreffende vogel maar ik kan helaas maar 1 afbeelding eesturen...

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Zeker, Jeanette. Nu zie ik het ook.
Je hebt het beter gezien dan ik.
Groeten, Wil
Voor een Grauwe vliegenvanger mis ik de streepjes op kop en borst...
Wat dacht je van een vrouw Bonte vliegenvanger? die zie ik hier zelf dagelijks en daar doet ze me erg aan denken...en ik denk dat die het is, Wil.
Zou een Grauwe Vliegenvanger kunnen zijn, in mijn ogen.
Groeten, Wil
het is overduidelijk een paartje wat constant in en uit vliegt met voer voor jongen... Wij hebben een hele grote achtertun met heel veel struiken en bomen zowel in de tuin als nabije omgeving.
Je kunt hier als reactie (¨ Geef je reactie´) een volgende foto plaatsen, Terence.
Zou fijn zijn om een betere foto van de vogel te zien. Ik mis een oogstreep die fitis en tjiftjaf hebben, maar dat kan misschien schaduwwerking zijn.
Het is voor zover ook mij bekend dat die 2 soorten niet in nestkasten broeden.
Is er nog in de nestkast gekeken na uitvliegen van de koolmezen? Ik vraag dat om te weten of er eventueel een dood vogeltje in ligt zodat er insecten aanwezig kunnen zijn. Ik verzin maar even wat.
Zie je de vogel regelmatig in en uit gaan en is er eventueel een tweede vogel waargenomen? Is er ook een tuin met struiken daar bij het huis?
Hoop dat het lukt hier nog een foto als reactie toe te voegen.