teek
Normaal moet ik elke zomer zo'n 15 tot 20 teken verwijderen, ik wandel en struin namelijk graag door kleine paadjes. Deze zomer (tot nu toe) slechts één! Ik vraag me af of dit door de hitte komt. Maar denk tegelijk dat teken in van nature warmere gebieden ook voorkomen. En verder vraag ik me af in welke rubriek ik teken moet plaatsen, zijn het, met hun 8 poten, spinnetjes of horen ze bij de mijten?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Ja, ze zijn er zeker wel en na een klein buitje ook weer direct boven water !
Gelukkig is al het hoge gras verdord zodat ik daar met een gerust gevoel doorheen loop.Een geluk bij een ongeluk dus die droogte ;-) Maar het blijft oppassen en controleren.
Helemaal eens met Jeannette. Vind al de zgn, "verbeteringen" eerder het tegendeel. Ontmoedigend.......
Hgr. Helga
Michelle
Hier de link die Minke noemde.
Waar je een vraag over een teek hier het beste zou kunnen plaatsen...
Persoonlijk vind ik de indeling hier ook niet erg handig.
Je zou ipv ''Geleedpotigen'' veel beter de rubriek ''Insecten'' kunnen noemen; dat is voor iedereen duidelijker ook al zou je daar dan nog weer een onderverdeling in kunnen aanbrengen, maar alla....
En dán is er nog de rubriek 'Overigen'....waar je een vraag kunt stellen als je niet weet waar te plaatsen.
De rubriek ''Discussie'' geeft wel aan waar die voor is bedoeld.
Het eerder gebruikte systeem was héél veel overzichtelijker en prettiger en leverde eigenlijk nooit problemen op. Ik heb sterk het vermoeden dat mensen hun vraag - vanwege de onoverzichtleijkheid- vaak niet meer terug kunnen vinden omdat er inmiddels weer andere vragen staan. Heel erg jammer.
Google eens op "tekenradar.nl"
Niet de hitte maar de droogte is de reden. Teken kruipen daarom dieper de grond in.
Groet Minke.