Het staartblauwtje is een heel zeldzame dwaalgast.
Het staartblauwtje is een vlinder uit de familie van de Lycaenidae, de kleine pages, vuurvlinders en blauwtjes.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt jeanette voor het antwoord.Ik weet zeker dat het om een staartblauwtje gaat.
Ik zal nog een foto plaatsen van een staartblauwtje.
Constant
jeanette
Tegenvraag: Weet je zeker dat het een Staartblauwtje is, Constant? Ik mis het staartje... dat nou juist zo kenmerkend is. Die twee oranje vlekjes horen er weer wel bij, maar ik kan zo niet zien of er onder de dauw nog meer zitten.
Waar heb je hem gezien?
Het is wel een soort die in opmars is, maar nog maar in beperkte delen van het land te zien, en dan voornamelijk in Z. Limburg. Zie deze link.
Het verschil tussen man en vrouw is te zien bij gespreide vleugels. Bij het mannetje zijn die violetblauw gekleurd en bij het vrouwtje bruin met metaalblauwe bestuiving.
Constant van Bommel
Mijn vraag
Wat is het verschil tussen man/vrouw staartblauwtje
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ik zal nog een foto plaatsen van een staartblauwtje.
Constant
Tegenvraag: Weet je zeker dat het een Staartblauwtje is, Constant? Ik mis het staartje... dat nou juist zo kenmerkend is. Die twee oranje vlekjes horen er weer wel bij, maar ik kan zo niet zien of er onder de dauw nog meer zitten.
Waar heb je hem gezien?
Het is wel een soort die in opmars is, maar nog maar in beperkte delen van het land te zien, en dan voornamelijk in Z. Limburg. Zie deze link.
Het verschil tussen man en vrouw is te zien bij gespreide vleugels. Bij het mannetje zijn die violetblauw gekleurd en bij het vrouwtje bruin met metaalblauwe bestuiving.
Wat is het verschil tussen man/vrouw staartblauwtje