slootjesvis
In het aquarium van IVN West/Friesland hebben we 2 van deze visjes. Ze zwemmen als een meervalletje. Over de bodem en recht omhoog langs het glas en weer naar beneden. Net een boomklever. Het zijn bodemvisjes. Komen uit een sloot in Venhuizen. We zijn niet zeker wat dit voor visjes zijn. Eentje krijgt twee uitsteeksels onder de lip. (baarddraden?)
Bedankt vast. Marianne
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
De foto´s zijn niet heel duidelijk, maar het is vrijwel zeker een grondel. Ik meen er de marmergrondel in te herkennen. (Proterorhinus semilunaris) Als deze twee voeldraadjes heeft op de bovenlip dan is het inderdaad de marmergrondel want dat is de enige van de in Nederland voorkomende grondels die dat kenmerk heeft.
De foto´s zijn niet heel duidelijk, maar het is vrijwel zeker een grondel. Ik meen er de marmergrondel in te herkennen. (Proterorhinus semilunaris) Als deze twee voeldraadjes heeft op de bovenlip dan is het inderdaad de marmergrondel want dat is de enige van de in Nederland voorkomende grondels die dat kenmerk heeft.
Wij hebben daar ook aan zitten denken maar komen er toch niet uit. Ik zal volgende week goed observeren of ie zuignapjes heeft. Maar heeft een grondel baarddraden?
Wij hebben daar ook aan zitten denken maar komen er toch niet uit. Ik zal volgende week goed observeren of ie zuignapjes heeft. Maar heeft een grondel baarddraden?
misschien bij mijnvismaat.nl voor determinatie, succes.
Lijkt een soort grondel, heeft hij zuignapjes op de buik?
en nog een. Ze hebben een dikke kop en een lange rugvin
Ik kan maar één foto selecteren dus doe ik het zo. maar.