Slijmzwammen misschien
Compilatie van 4 foto's van vanmiddag, 7.3.2026. Ik kwam dit tegen op 2 bij elkaar in de buurt staande paaltjes in het Leggelderveld. Het leek nog het meest op balletjes aan een stukje darm. Op het tweede paaltje (laatste foto) ontbrak de sliert, maar zat er wel weer een vreemd stuk doorzichtige "gel" aan een kant van de zwarte bolletjes. De bolletjes zijn ongeveer 1 mm in doorsnede. Ik heb geen idee waar ik naar stond te kijken. Ik zeg niet dat het er heel smakelijk uitzag, maar het trok wel mijn aandacht. Misschien een soort slijmzwam? Hoor het graag. M.vr.gr. LadyAnnOriginal_Annemieke

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Bedankt Tjerk voor je reactie! Dit had ik niet bedacht. Dus eigenlijk wel iets bijzonders gezien, maar of ik het ga posten op VV weet ik nog niet. 't Ziet er niet zo heel smakelijk uit.
M.vr.gr.
Annemieke
Geen slijmzwammen maar zgn. sterrenschot. Door bv. reiger uitgebraakte eileiders en onbevruchte eitjes van een kikker. In de maag van de reiger zwellen de eitjes op en dat ligt zwaar op de maag. Uitbraken is de oplossing.
Wordt ook wel heksensnot genoemd.