Aan de bosrand hier in Oss vond ik 'n plant die ik niet herkende. Ik nam één stengel mee om er foto' van te maken. Zoekend in mijn plantengids kwam ik uit bij Schorrezoutgras. Maar dat zou toch wel heel sterk zijn. Kan iemand aan de hand van deze foto zeggen welke plant dit is?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Dank je Dick! Ik vind het toch altijd tricky om in je eentje alleen door plaatjes vergelijken tot een antwoord te komen.
Groet, Minke.
Ik denk dat Minke gelijk heeft met wilde reseda, ik heb 't even nagekeken op internet. Gr. Dick
Heb eigenlijk wel behoefte aan feed-back! Margo, Dick, anderen?
Wilde reseda (wouw)?
Groet, Minke.
NB: ken de plant niet, maar vond 'm bij toeval, zoekend op groen/gele bloemen.......
Volgens mij is dit geen schorrenzoutgras. Die heeft zestallige bloemen en hier zie ik meer dan zes meeldraden per bloem en voor zover ik kan zien ook geen zes kelkbladen. Wanneer is de foto gemaakt? De bloemtros doet me enigszins denken aan groot hoefblad maar dat bloeit nu al lang niet meer en die heeft de bloemen op veel langere steeltjes. Gr. Dick
Tja, moeilijk te zien met alleen dit deel van de plant.
Meer informatie is nodig. Is het mogelijk je camera mee te nemen naar de plant en een foto te maken van de hele plant met bladeren en meer gegevens over hoe groot etc? En dan de plant lekker laten staan? De tijd dat je met een botaniseertrommeltje het veld in trok is wel voorbij :)