scherpte foto
De foto is na het plaatsen veel minder scherp dan origineel.
Vooral bij macro opname, waar het om de details gaat, is dit erg jammer.
Kan hier nog iets aan gedaan worden?
Vooral bij macro opname, waar het om de details gaat, is dit erg jammer.
Kan hier nog iets aan gedaan worden?

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Voorlopig kunnen alle mensen die (terecht) klagen over slechte fotoweergavekwaliteit dus beter bediend worden door deze "workaround":
- Om de grote versie van een foto te bekijken NIET (gewoon) op de foto klikken (je krijgt dan een foto die tweemaal is "nabehandeld", kleiner en onscherp).
- Wat WEL werkt: RECHTSklikken op de kleine foto in het forumoverzicht of bovenaan bij de vraag en dan in het contextmenu kiezen voor "view image" ("afbeelding tonen" ofzo in NL neem ik aan). Je krijgt dan de originele foto van de fotograaf. Voor hele grote foto's (je muiscursosr heeft een vergrootglasvorm) : Zodra de foto getoond wordt kun je er nog een keer op klikken om de volledige grootte te zien.
- Met de "terug" knop van je browser kom je weer in het forum terug.
Onder voorbehoud - als men weer aan de software gaat sleutelen (waarom wordt zulke software niet getest vóórdat deze wordt "uitgerold"?!?) kan alles weer anders worden natuurlijk.
Op de vorige versie van deze site werden de foto's voor mijn gevoel altijd nog wat extra verscherpt, wat zo nu en dan weer 'te' was.
Maar nu mis ik inderdaad de scherpte die een foto heeft.
Een middenweg zou misschien het beste alternatief zijn ? ;-)
Ik zie net dat de Webredactie al naar een oplossing zoekt, dus ik ben benieuwd.
We zijn er achter waar dit probleem vandaan komt en werken aan een oplossing. Het is deze week spannend geweest en we hebben zoveel mogelijk meteen opgelost. Hopelijk hebben jullie nog even geduld.
Vriendelijke groet,
Vroege Vogels webredactie