Paardrijden zou verboden moeten worden!
Bravo Willem Vermaat!!!
Je denkt hetzelfde als ik sinds tien jaar. Ik heb jaren geleden een artikel gepubliceerd in De Vrijruiter met dezelfde strekking.Een Ethische Benadering. Voor de goede orde: ben zelf recreatieruiter geweest en heb nu nog twee Friese paarden " omdat we ze nu eenmaal hebben", niet met enig doel!
Je denkt hetzelfde als ik sinds tien jaar. Ik heb jaren geleden een artikel gepubliceerd in De Vrijruiter met dezelfde strekking.Een Ethische Benadering. Voor de goede orde: ben zelf recreatieruiter geweest en heb nu nog twee Friese paarden " omdat we ze nu eenmaal hebben", niet met enig doel!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Het maakt dan niet uit qua wedergeboorte, maar evolutie is in geen geval uit te vlakken! was dit niet zo, dan zou alles op hetzelfde niveau blijven en dat is overduidelijk niet het geval.
(Je zou hiermee kunnen stellen dat evolutie de vijand is van deze planeet, want zie wat er gaande is).
Dus speelt respect, met in het verlengde daarvan fatsoen, in alle gevallen een rol van betekenis.
Ik vind dat er niet zondermeer gesteld kan worden dat paardrijden verboden moet worden, dan kun je beter stellen dat ALLE recreatie waarbij dieren gebruikt worden verboden zou moeten worden.
Er is zoveel meer dan alleen recreatief paardrijden, wat te denken van vogels in kooitjes om maar wat te noemen.
Leuk, leuk, leuk! maar niet heus, vogels horen niet vleugellam en berooft van hun vrijheid te 'leven'.
Het beste middel om te zien hoe respectloos de mensheid omgaat met alle zogenaamde lagere diersoorten en ook andere levensvormen! (en dan heb ik het maar niet over de eigen soort) is het om te draaien: wat als ik/wij dat paard/die vogel/dat bos/die tijger/die dolfijn/die aap/dat water etc. zou(den) zijn?
Met de toenemende welvaart is helaas ook het misbruik, in allerlei vormen, schrikbarend toegenomen.
Ik durf zelfs te stellen dat welvaart hier een levensgrote veroorzaker van is.
Alles heeft een prijs, de vraag is wie die prijs moet(en) betalen! meestal de verkeerden.
Dat wil dus zeggen dat de mentaliteit niet deugt en dat zou wereldwijd 180 graden moeten draaien! dat verander je niet door te stellen dat paardrijden verboden zou moeten worden, dat verander je nooit zolang geld (en vooral hebzucht en macht) de wereld regeert.
Maar niets doen dan? natuurlijk wel! maar zie het grotere plaatje en betrek dat erbij.