In de afbeelding zie je volgens mijn vriendin een vlinder op een Vlinderstruik Buddelia. Sommigen zeggen dat het een collibrievlinder is. Graag uw hulp bij determinatie. Foto genomen juni 2017 in Genk Limburg Belgie.
Met dank, Yvonne en Karen.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
ik dacht eerst ook aan een kolibrievlinder, maar vond de kleuren zo niet kloppen. Maar ja......
Een Glasvleugelpijlstaart dus. Leuk. Kende ik nog niet.
Dank voor de info!
jeanette
Inderdaad is het geen kolibrivlinder; die zitten eigenlijk nooit op een bloem maar hangen met hele snelle vleugelslagen vlak voor de bloem in de lucht en steken dan hun roltong in de bloembuis om nectar te peuren.
Dit is een Glasvleugelpijlstaart (Hemaris fuciformis), die behoort tot de familie van de Pijlstaarten.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Ach Jeanette,
ik dacht eerst ook aan een kolibrievlinder, maar vond de kleuren zo niet kloppen. Maar ja......
Een Glasvleugelpijlstaart dus. Leuk. Kende ik nog niet.
Dank voor de info!
Inderdaad is het geen kolibrivlinder; die zitten eigenlijk nooit op een bloem maar hangen met hele snelle vleugelslagen vlak voor de bloem in de lucht en steken dan hun roltong in de bloembuis om nectar te peuren.
Dit is een Glasvleugelpijlstaart (Hemaris fuciformis), die behoort tot de familie van de Pijlstaarten.
Zie ook hier.