je hebt gelijk Joost met de roodporiehoutzwam de foto is niet zo goed ,even goed vergeleken en je hebt gelijk gr lou
JoostBak
Nee, dat was Dick, die de vlekplaat opperde, maar zou best kunnen. Zijn typische niet schrale graslanden-bewoners, vaak bij mest. Er zijn nogal wat soorten vlekplaten. Puntig kaalkopje is ook een grasbewoner trouwens, dus dat schiet ook al niet op. Ik kan je niet verder helpen vrees ik, je zou echt detail voor detail moeten kijken en de beschrijvingen lezen die bij de soorten horen. Bij dit soort paddenstoeltjes zijn foto's alleen eigenlijk niet voldoende.
hansdimmers
Dank voor de reacties. Ik blijf enkel met de onderste paddenstoel zitten. Joost jij had het eerder over een vlekplaat, ik neig toch daarvoor te kiezen ondanks dat ik mijn twijfels hou. Kan ik nog iets doen om zeker te kunnen zijn om welke paddenstoel het gaat. Hoed kneden, steel kneden of doorsnijden? Ik wil het gewoon weten, dit is zo'n mooie uitgesproken exemplaar qua kleur. Grijze hoed met die prachtige okerkleurige steel!! En er stonden er maar twee.
JoostBak
Nummer 1 is mogelijk een oorzwammetje, maar de details van de onderkant zijn niet scherp genoeg.
Nummer 2 is vrijwel zeker een roodporiehoutzwam, zeker geen doolhofzwam: die heeft een veel grovere (doolhof)structuur.
Nummer 3 is mogelijk een puntig kaalkopje
euroblinkie
hallo de bovenste is een oorzwammetje ik denk het week oorzwammetje
de middelste denk ik aan de doolhofzwam
gr lou
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Nummer 2 is vrijwel zeker een roodporiehoutzwam, zeker geen doolhofzwam: die heeft een veel grovere (doolhof)structuur.
Nummer 3 is mogelijk een puntig kaalkopje
de middelste denk ik aan de doolhofzwam
gr lou