Weer een hele soesa hoor ik op de radio over de ooievaars van Park Frankendael
Daar begin ik me zo langzamerhand aardig aan te storen hoe er om gegaan wordt met die dieren als er geringd gaat worden
( En trouwens niet alleen Park Frankendael )
In Park Frankendael als er geringd gaat worden staan er een hoeveelheid mensen ( volwassenen en kinderen ) omheen waar je naar van wordt ( Het ouderpaar ooievaars ook trouwens )
Tevens wordt iedereen ( nu was ik er niet dus van deze ringbeurt weet ik het niet ) ruim in de gelegenheid gesteld om foto's te maken in alle standen van de jongen , ik dacht toch dat het om het belang ging van de ooievaars en niet van schreeuwende kinderen en allerlei figuren die zo nodig een plaatje willen hebben van een hulpeloos jong terwijl de ouders totaal in paniek toe moeten kijken vanaf de andere schoorsteen hoe er 20 minuten lang gesolt wordt met een jong
Ringen prima absoluut dat is nodig om allerlei redenen , maar stop eens met dat uitnodigen van mensen om mee te gaan om eens mee te maken hoe dat ringen in zijn werk gaat ( De meesten gaat het niet om het belang van de vogels maar om het plaatje ) , buiten natuurlijk degene die echt het goede met de natuur in al zijn facetten voor hebben
En al helemaal de drommen die totaal niets met natuur hebben en een kip niet van een gans kunnen onderscheiden en daar ook werkelijk niets in willen veranderen