Ik kom maar niet achter de naam van dit struike. Smalle lancetvormige bladeren. Hij staat op uitkomen. Er komen gele niet a tegrote bloemen uit. Wie weet hoe de struik heet.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Michelle, had er ook nog nooit van gehoord...............
We hadden laatst ook een topic over een hertshooi (hypericum, sint janskruid....). Dat bleek een hidcote. Maar dat is een grote bloem (doorsnee ongeveer een waxinelichtje). Deze bloem is kleiner, terheide zegt dat ie kleiner is dan een andere hypericum die ook in de tuin staat. Dus circa het formaat van de perforatum.
Ik hoop eigenlijk dat terheide de bloem/plant (hirsutum) wel of niet herkent van foto's op internet!!!!
Groet, Minke.
chelle
Minke,ik ging het opzoeken,had er nooit van gehoord.Maar op de telefoon lukt het niet dus wacht ik tot ik weer achter de laptop zit.Ik zag wel allerlei andere namen,hidcote bijv.Zo leer je weer.Groeten Michelle
rijswijk
Hallo terheide,
Dank voor je nieuwe foto's!!!
Ook al zijn de foto's wat onscherp, het lijkt me wel te gaan om een hypericum. Ik ken de hypericum hirsutum alleen van foto's op internet, dus zelf nooit gezien. De foto's op internet geven een soort zijaanzicht (genomen hurkend, op je knieeen). Jouw foto's zijn zo te zien staand genomen, er van bovenaf tegen aankijkend. Juist als je (zoals ik) zelf een plant niet in het echt gezien hebt, maakt dit het erg moeilijk. Jij kent de plant wel en hebt een beeld van de plant zoals die daar staat. Als je op internet zoekt naar de hypericim hirsutum herken je hem dan?????? Of moeten we het in een heel andere richting zoeken????
Groet, Minke.
terheide2
Nog een foto. Helaas wat onscherp.
terheide2
Sinds vandaag is de bloem uit. Denk eraan het is een struik. De bloem lijkt (in het klein) wel op de hypericum die ik ook heb, momenteel trouwens rode bessen).
rijswijk
Hallo,
Het lijkt me dat de bladeren van de perforatum echt korter zijn dan die op de foto van terheide.
Ik heb op internet wat rondgekeken bij de hypericum (ik weet zelf niet zeker of het een hypericum is, daar ken ik alle varianten te weinig voor..., maar ga maar effe op Michelle af). Maar als het een hypericum is lijkt het me meer de hypericum hirsutum. Ik zie wel dat deze soort wat later bloeit: juli, augustus, september. Dat zou verklaren dat ie nog in knop is en niet, zoals de perforatum van Michelle, al volledig bloeit. Misschien dat terheide nog een foto kan laten zien als de plant bloeit?????
Voor wat het waard is.....
Groet, Minke.
chelle
Dan komt er vast een ander die het wel weet. Ja,je hebt verschillende soorten.Ik heb ook verschillende soorten ook met groter blad,sterk ruikend en nu volop bloeiend en al bessen. De andere die ik ook in de tuin heb ,hypericum perforatum,bloeit volop en heeft ook dit smalle blad. Dus nog even wachten op antwoord..
terheide2
Heb hem inderdaad pas gemaakt. De hertshooi die ik ken heeft andere bladeren en een veel grotere bloem. Wel bedankt.
chelle
Heb je de foto pas gemaakt? Ik zou aan een hypericum (hertshooi)denken. Alleen die bloeit nu volop,vandaar m'n vraag .(hypericum perforatum?)
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
We hadden laatst ook een topic over een hertshooi (hypericum, sint janskruid....). Dat bleek een hidcote. Maar dat is een grote bloem (doorsnee ongeveer een waxinelichtje). Deze bloem is kleiner, terheide zegt dat ie kleiner is dan een andere hypericum die ook in de tuin staat. Dus circa het formaat van de perforatum.
Ik hoop eigenlijk dat terheide de bloem/plant (hirsutum) wel of niet herkent van foto's op internet!!!!
Groet, Minke.
Dank voor je nieuwe foto's!!!
Ook al zijn de foto's wat onscherp, het lijkt me wel te gaan om een hypericum. Ik ken de hypericum hirsutum alleen van foto's op internet, dus zelf nooit gezien. De foto's op internet geven een soort zijaanzicht (genomen hurkend, op je knieeen). Jouw foto's zijn zo te zien staand genomen, er van bovenaf tegen aankijkend. Juist als je (zoals ik) zelf een plant niet in het echt gezien hebt, maakt dit het erg moeilijk. Jij kent de plant wel en hebt een beeld van de plant zoals die daar staat. Als je op internet zoekt naar de hypericim hirsutum herken je hem dan?????? Of moeten we het in een heel andere richting zoeken????
Groet, Minke.
Het lijkt me dat de bladeren van de perforatum echt korter zijn dan die op de foto van terheide.
Ik heb op internet wat rondgekeken bij de hypericum (ik weet zelf niet zeker of het een hypericum is, daar ken ik alle varianten te weinig voor..., maar ga maar effe op Michelle af). Maar als het een hypericum is lijkt het me meer de hypericum hirsutum. Ik zie wel dat deze soort wat later bloeit: juli, augustus, september. Dat zou verklaren dat ie nog in knop is en niet, zoals de perforatum van Michelle, al volledig bloeit. Misschien dat terheide nog een foto kan laten zien als de plant bloeit?????
Voor wat het waard is.....
Groet, Minke.