Heb jij misschien een andere, betere suggestie, Tjerk?
We zijn op zoek en goede hints zijn welkom, want zekerheden krijg je haast nooit met foto’s, maar we doen ons best. Ik ploeg nu mijn gidsen door en ben nu bij buisjeszwammen, maar moet nu helaas weer gaan werken, dus uitstel van grasduinen... gr. Ingrid
tjerknawijn
eikentandjeszwam ... gelobde pruikzwam ( daar zie ik weinig overeenkomsten mee) ..... wordt vervolgd?
Ingrid4nature
Ik ben, tussen mijn vele activiteiten door, nog steeds op zoek naar wat er op je foto’s staat. Die afwijkende 3e doet me tijdens deze studie nu sterk denken aan Gelobde pruikzwam/ Creolophus cirrhatus. Typ maar eens in op Soortenbank.nl ter vergelijking. We ‘ll continue!
Gr. Ingrid
tjerknawijn
Lijkt volgens mij bepaald niet op een plasmodium.
janjoost
de hoogte van het bovenste gedeelte v.d. 'zwam' op de bovenste foto (foto 1) is pakweg 18 mm.
ga bij gelegenheid de kleur beter op foto proberen te krijgen.
de 2e 'organisme' had wel precies dezelfde kleur ... de balken / bielzen zijn onlangs verplaatst vermoed ik.
- groet.
Ingrid4nature
De structuur van de 3de “zwam” lijkt me anders dan de andere 3 en zou misschien de Eikentandjeszwam/ Hyphodontia quercina kunnen zijn. Hoewel bij waarneming.nl staat dat die vrij algemeen is, staan er maar 2 waarnemingen vermeld en dat determinatie enkel kan na microscopisch onderzoek...
Gr. Ingrid
janjoost
Wauw leuk ... dat wordt nog interessant
Dank voorzover . Misschien heeft dat te maken met de chemicaliën. Best wel een uitzonderlijk wezen in ieder geval .. - Groet.
Ingrid4nature
Lijkt op soort Plasmodium uit groep slijmzwammen of myxomyceten, waartoe Boompuist / enteridium lycoperdon en Didymium serpula behoren. Dit zijn aparte organismen, geen schimmel, plant of dier.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (29)
We zijn op zoek en goede hints zijn welkom, want zekerheden krijg je haast nooit met foto’s, maar we doen ons best. Ik ploeg nu mijn gidsen door en ben nu bij buisjeszwammen, maar moet nu helaas weer gaan werken, dus uitstel van grasduinen... gr. Ingrid
eikentandjeszwam ... gelobde pruikzwam ( daar zie ik weinig overeenkomsten mee) ..... wordt vervolgd?
Gr. Ingrid
Lijkt volgens mij bepaald niet op een plasmodium.
de hoogte van het bovenste gedeelte v.d. 'zwam' op de bovenste foto (foto 1) is pakweg 18 mm.
Gr. Ingrid
Wauw leuk ... dat wordt nog interessant
Dank voorzover . Misschien heeft dat te maken met de chemicaliën. Best wel een uitzonderlijk wezen in ieder geval .. - Groet.
Lijkt op soort Plasmodium uit groep slijmzwammen of myxomyceten, waartoe Boompuist / enteridium lycoperdon en Didymium serpula behoren. Dit zijn aparte organismen, geen schimmel, plant of dier.