Miersikkelwants
Jeannette
Ik heb je reactie gelezen, maar als ik jou link aanklik dan krijg ik te zien : pagina niet gevonden, en deze pagina bestaat niet.
Gisteren heeft daksaya ook een miersikkelwants op de site gezet en die ziet er precies hetzelfde uit als die van mij.
D.w.z ik zie het verschil niet tussen die van hem en van mij.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Ik heb het aangepast Jeanette, dank je wel.
gr. Hanneke
En toch staat op jouw foto een Boomsikkelwants, Hanneke, en het is een vrouwtje ; mannetjes zien er anders uit.
De poten en antennes zijn bij de Boomsikkelwants langer dan bij de Miersikkelwants . De vrouwtjes Boomsikkels hebben kortere vleugels en een breder achterlijf.
Op de foto van Paul zie je dat de antennes korter zijn en het lijfje smaller.
Het enige verschil wat ik zie bij die van daksaya is dat de vleugels langer zijn dan bij die van mij. Als ik de boomsikkelwantsen bekijk dan vind ik ze echt anders dan de mijne.
Ik zal de naam veranderen in sikkelwants heel neutraal.
Bedankt Jeanette voor de moeite!
g. Hanneke
Dan probeer ik hier de link nog een keer te plaatsen, Hanneke. Merkwaardig genoeg kan ik die link wel openen.
Het is ook best lastig hoor, maar ik heb zelf gisteren met mijn eigen foto´s met dat beest zitten puzzelen.
Op jouw foto staat - volgens mij- een Boomsikkelwants. Ze lijken veel op elkaar, maar de verschillen staan op de bijgevoegde link.
De vleugellengte en het uitende daarvan verschilt, met die van Paul en dat is wel een Miersikkelwants.