Vorig jaar eind april hebben we een grote kersenboom geplant, maar het lijkt erop alsof er geen leven meer in zit. Deze foto is van afgelopen week. Horen er al knoppen aan de takken te komen nu?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Dank je wel voor je hoopgevende reactie, ouweDraak.
ouweDraak
Zoals Dick al schreef, je hebt kans dat dit jaar er nog geen bloemknoppen aan komen en laterop wel blad, maar dat is het eerste jaar normaal hoor. Geduld is bij fruitbomen zeker nodig ;-)
mvg, Draak
giesje
Dankjewel, Dick. Ik hoop het maar!
ivn-er
Het is heel normaal dat in het jaar na het planten nog niet veel bloemknoppen te zien zijn. Even afwachten en ik verwacht volgend jaar wel bloemknoppen. Gr. Dick
giesje
Bedankt voor je reactie, Ingrid. Ik hoop dat er nog leven in zit.
Ingrid4nature
Hoi Giesje, elke boom heeft in de winter slapende knoppen, maar ik kan op de foto’s noet zo goed zien of die van jouw kers gezond zijn... Bij mij zitten aan de Kerspruimboom al bloesemknoppen, waar kepen, vinken en zelfs goudvink (zie profielfotootje) zich tegoed aan doen. Wacht even af en kijk of knoppen levensvatbaar zijn. Ik hoop het voor je, prachtige bloesem én lekkere kersen. ????
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Dank je wel voor je hoopgevende reactie, ouweDraak.
Zoals Dick al schreef, je hebt kans dat dit jaar er nog geen bloemknoppen aan komen en laterop wel blad, maar dat is het eerste jaar normaal hoor. Geduld is bij fruitbomen zeker nodig ;-)
mvg, Draak
Dankjewel, Dick. Ik hoop het maar!
Het is heel normaal dat in het jaar na het planten nog niet veel bloemknoppen te zien zijn. Even afwachten en ik verwacht volgend jaar wel bloemknoppen. Gr. Dick
Bedankt voor je reactie, Ingrid. Ik hoop dat er nog leven in zit.
Hier nog een foto van de kersenboom.