koolmees
Al maanden vliegt er om de paar minuten een koolmees tegen de ruit, de reden zegt vroege vogels .Het beestje ziet een evenbeeld, zegt Daniel.
Maar wat kan ik er tegen doen?
vriendelijke groet,
Joke Bor
Al maanden vliegt er om de paar minuten een koolmees tegen de ruit, de reden zegt vroege vogels .Het beestje ziet een evenbeeld, zegt Daniel.
Maar wat kan ik er tegen doen?
vriendelijke groet,
Joke Bor
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Ja, daar heb ik ook last van. Ik heb ook best wat ramen en nu ik thuiswerk merk ik dat vogels wel eens tegen het raam aanvliegen. Of de reden altijd is dat ze zichzelf als spiegelbeeld zien vraag ik me af. Volgens mij ook gewoon soms omdat ze niet door hebben dat er glas zit als ze wegvliegen als ze bijvoorbeeld ergens van geschrokken zijn. Ik denk dat het schadelijk is voor de vogels, want ik had eens een dood vogeltje voor het raam liggen en het is toch een harde klap. Grote kans dat ze er wat aan over houden. Minder ramen lappen is wel een goed idee, evenals zelfklevend huishoudfolie plakken. Bedankt.
Wat Daniel zegt, klopt wel. In het spiegelende glas ziet hij zichzelf als indringer in zijn/haar territorium. Zo verspillen ze alleen maar onnodig energie die ze wel beter kunnen gebruiken.
De ramen minder lappen zodat ze niet zo spiegelen kan helpen, en je kunt doorschijnend, zelfklevend huishoudfolie op het raam plakken.
Zie ook dit bericht.