Deze volgens mij klaversoort groeit als onkruid door mijn tuin, ik kan hem niet herkennen uit de lijst van klaversoorten uit de Benelux, wie weet hoe hij heet?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Nou - ik denk toch niet dat ze dit op Goeree rolklaver noemen.....dat is, vrees ik, ook op Goeree een héél andere soort ...(en als het wél zo is ben ik benieuwd wat voor naam ze dan voor rolklaver hebben bedacht)
Dit is inderdaad de gehoornde klaverzuring, een plantje dat oorspronkelijk uit het middellandse zee gebied komt en thans over vrijwel de hele wereld is verspreid. Is niet verwant aan "klaver", de naam dankt hij aan het blad dat op dat van klaver lijkt. Heeft ook niets met "zuring" te maken - dat deel van de naam duidt op de zure smaak.
pieta69
bij ons op goeree overflakkee noemen we het rolklaver.
Japser
Vriendelijke Dank voor jullie reactie
jany
Inderdaad, klaverzuring. Voor je het weet neemt deze plant de hele tuin in beslag!
ivn-er
Ik ga hier voor gehoornde klaverzuring, lijkt op klaver maar hoort tot een totaal andere familie. Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Dit is inderdaad de gehoornde klaverzuring, een plantje dat oorspronkelijk uit het middellandse zee gebied komt en thans over vrijwel de hele wereld is verspreid. Is niet verwant aan "klaver", de naam dankt hij aan het blad dat op dat van klaver lijkt. Heeft ook niets met "zuring" te maken - dat deel van de naam duidt op de zure smaak.