Even een vraagje, in een paar dagen tijd heb ik 5 keer eenzelfde soort beestje gevonden in mijn appartement. Mogelijk een kakkerlak. Ik wil graag weten wat voor kakkerlak het is en of ik actie moet ondernemen.
Alvast bedankt
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Paniek is echt niet nodig hoor; ik heb nog evengoed naar de laatste foto gekeken en dat is inderdaad een Dwarsbandkakkerlak.
Bij elkaar vegen en de kliko in en als ze nog levend worden gevonden- zoals gezegd- vangen en buiten zetten.
Ik wens je een rustige avond :)
macy2001
Bedankt voor de informatie. Ik was al helemaal in paniek. Omdat ik er al een aantal in huis had gevonden en Google niet altijd even duidelijk was. Dacht ik dan vraag ik het toch maar even. Er werd de ene keer gezegd dat het een dwarsbandkakkerlak was en de andere keer een Duitse kakkerlak. (Zelfs een keer werd een bedwants gezegd) En had al gelezen dat ik dan actie moest ondernemen. Maar als het inderdaad de dwarsbandkakkerlakken zijn zal ik ze buiten zetten. Maar meestal als ik ze vindt zijn ze al erg verzwakt of dood.
jeanette
Een wit streepje tussen de ogen: dan zou het heel goed om een Dwarsbandkakkerlak kunnen gaan. Die worden heel regelmatig in huis gevonden en zijn niet schadelijk. Vangen en buiten zetten.
Er zijn hier al heel veel vragen over kakkerlakken gesteld en praktisch in alle gevallen betrof het Dwarsbandjes.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (14)
Paniek is echt niet nodig hoor; ik heb nog evengoed naar de laatste foto gekeken en dat is inderdaad een Dwarsbandkakkerlak.
Bij elkaar vegen en de kliko in en als ze nog levend worden gevonden- zoals gezegd- vangen en buiten zetten.
Ik wens je een rustige avond :)
Een wit streepje tussen de ogen: dan zou het heel goed om een Dwarsbandkakkerlak kunnen gaan. Die worden heel regelmatig in huis gevonden en zijn niet schadelijk. Vangen en buiten zetten.
Er zijn hier al heel veel vragen over kakkerlakken gesteld en praktisch in alle gevallen betrof het Dwarsbandjes.
Kijk oa maar even hier en hier.
Een wit streepje tussen de ogen zou duiden op een Dwarsbandkakkerlak, die vaak in huis worden gevonden.
Er zijn hier al heel veel ragen over gesteld, dus als je even verder zoekt is daar veel over te vinden. oa hier en hier.
Hij is niet gevaarlijk; vangen en buiten zetten is het advies.