Kakkerlak?
Goeiedag beste mensen,
Gisterenavond heb ik volgend diertje ontdekt in onze garage. Ik vermoed dat dit om een kakkerlak gaat.
Iemand enig idee welk soort, want ik heb zelf al eens aan het rondkijken geweest op het internet, maar het is mij niet zo vrij duidelijk.
Natuurlijk is het niet prettig om deze insecten aan te treffen. Wij proberen er altijd voor te zorgen dat er geen voedselresten of kruimels in het huis te bespeuren zijn. Maar met 2 kleine kinderen die af en toe graag snoepen kan dit natuurlijk wel voorvallen. Wij proberen ons huis zo proper mogelijk te houden, dus wij zitten zeer verveeld met dit :( .
groetjes en alvast bedankt voor eventueel antwoord.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Het beestje op de foto is inderdaad een Bleke kakkerlak - die komen een enkele keer wel op het licht af als je huis fijn aan de rand van de natuur ligt. Of de tweede ook een Bleke was blijft zonder foto onzeker - de beesten die graag binnenshuis opduiken zijn toch vooral de Dwarband- en de Barnsteenkakkerlak, maar alle drie zijn dus geen schadelijke soorten en zoals Jeanette al zei: Gewoon buiten zetten, net als een wesp of langpootmug of whatever....
Groetjes,
Arp
Bedankt voor je geruststellend antwoord. Ik heb ook een bevestiging van een verdelingingsfirma gekregen dat het om een bleke kakkerlak gaat en geen interventie vereist is.
Een pak van mijn hart, want een associatie met kakkerlakken blijft toch steeds een negatief gevoel geven, ook al doen die beestjes niet veel kwaad. Buiten de Duitse variant dan ...
Het omliggend biotoop betreft woonwijk tussen weilanden en bossen.
Beestje is waarschijnlijk mee gereisd met enkele takken die ik van de haag even in de garage had gelegd.
Al is het toch een mysterie dat er een tweede exemplaar boven in het bureel opdook.
Voor het slapen gaan, ga ik een natte dweil leggen, daar zouden ze in kruipen.
Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad een Kakkerlak en ik kan niet goed zien of het om een Bleke- dan wel een Dwarsbandkakkerlak gaat; denk eigenlijk de laatste.
Het is wel nuttig om ven de locatie en het rondom liggende biotoop te vermelden.
Op dit forum zijn er al veel vaker vragen over kakkerlakken gesteld.
Zie o.a. hier, hier en hier.
Hoe dan ook is het een onschuldig beestje die je gewoon even buiten moet zetten. Hij levert ook binnenhuis geen problemen op!