Is dit een Wolzwever ?
Graag zou ik weten of ik het goed heb dat dit een Wolzwever is.
Ik heb dit beestje nog nooit eerder gezien.
Leek me toch wel een cm lang. Zat bij mij op een blad in de Magnolia boom. Het beestje leek wel uitgeput. Bleef gewoon zitten terwijl ik foto's maakte. Ik kon er alleen niet op een goede manier bij komen. Heb nog wel een blad een beetje opzij geduwd. Het insect bleef gewoon zitten.
Ik zal twee foto's bijvoegen.
met vriendelijke groet, Henny Pen

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (12)
Jeanette en stormmus(Edwin), hartelijk dank voor het meekijken en meedenken om het insect op naam te brengen...
vriendelijke groet,
Henny
Als het niet bij de kust is, dan kun je er wel met zekerheid een Hottentottenvilla van maken. Bij de Duinvilla zijn de witte plukjes haar op het achterlijf ook wat meer uitgesproken, maar dat is niet altijd goed te zien, vandaar de twijfel.
En nog een foto...
Edwin, ik heb de Veldtabel Wolzwevers bekeken en denk toch zelf aan de Hottentottenvilla.
Jammer dat ik de kop er niet beter op heb, maar het beest zat voor mij verkeerd. Ik heb er wel voor op een keukentrapje moeten klimmen :-)!
Met vriendelijke groet,
Henny
Stormmus (Edwin), ik stuur nog twee foto's...
Ik woon niet dicht bij de kust maar in het midden van het land: Wijchen, nabij Nijmegen. En dus in het rivierengebied. Ik woon dicht bij de Maas.
Het is sowieso een Villa, maar locatie is hier belangrijk. Als het dichtbij de kust is dan is de Duinvilla (Villa modesta) waarschijnlijker, maar zelfs met goede foto’s zijn die lastig uit elkaar te houden.
Gr. Edwin.
Ik ga morgen kijken Jeanet! Zal de foto draaien...Zal ook de andere foto's er bij halen...
vr.groet, Henny
Ja, daar heb ik ook naa rzitten kijken. Henny. Het vervelende is dat de vleugel van jouw beest er verkeerdom op staat en dat maakt het vergelijken van de vleugeltekening moeilijk.
Kijk maar even hier...dacht dat die net wat anders was. Je zou jouw eerste foto op de kop moeten draaien zodat je de vleugels naast elkaar kan leggen en kan vergelijken.
Jeanette, hij lijkt toch wel heel erg veel op de Hottentottenvilla...
Ik heb nog meer foto's. Zal nog eens kijken...
gr.Henny
Sorry Henny, was blijven steken bij de tweede foto, maar je hebt gelijk! Op de eerste foto staan de vleugels er goed op, maar ze zijn volgens mij niet van een van de soorten Wolzwevers. kijk maar even op de link.
Je kunt hem even op wrn. zetten; daar herkennen ze hem/haar wellicht.