Is die muziek nou echt nodig bij natuurfilms
Zijn er meer mensen die de muziek bij natuurfilms ook zo overheersend vinden. Vaak zijn de geluiden van de natuur zelf op de achtergrond nog te horen maar worden overstemd door de muziek.
Waarom geen natuurfilm met alleen dat wat je hoort in de natuur?
Soms is het ook nog van die opzwepende muziek als er een prooi gevangen gaat worden. Vermenselijking van de natuur, wij moeten overal ons stempel opdrukken.
Snap heus dat er mensen zijn die het wel mooi vinden, maar zou er dan op zijn minst niet de keuze kunnen komen tussen de film met muziek of de film met alleen natuurgeluiden.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Beste Elja , ik erger mij al heel lang aan de bijmenging van muziek of erger nog geluiden wat niets met muziek te maken heeft. Natuur moet stil zijn ook in een film of documentaire nog erger is het als het door gesproken tekst ook nog doorgaat!. Je gaat toch ook niet naar een concert waar iedereen door de muziek heen zit te praten. .....Maar ja er werken tegenwoordig allen nog maar jonge mensen bij dit soort productie maatschappijen die zelf niet eens weten wat natuur is.
Het heeft vaak te maken met de productie (maatschappij) van dergelijke films / TV-series die graag dat soort extra's toevoegt want dan is het 'product' beter (als zijnde speelfilm o.i.d.) verkoopbaar aan cinema's en TV-zenders.
En wellicht vind de kijker het dan ook minder saai.
Ja ik weet het, dat zou niet zo moeten zijn maar toch.
Er zijn wel speciaal gemaakte, vaak eendelige series, waar het minder aanwezig is en best wat meer sfeer aan de getoonde beelden kan geven en ook omdat er weinig goed geluid bij was.
Maar het zou zeker niet de overhand moeten hebben voor niets anders dan meer bombastisch spektakel, het is geen teken- of actie-film.
helemaal eens met de onderstaande sprekers.
Natuurfilm zegt het al, natuur
Maar nee wij mensen moet daar ons stempel weer opdrukken met muziek. Ik heb nog nooit een vos op een viool zien spelen behalve dan in sprookjes.
We staan al veel te ver van de natuur af.
ben er ook geen voorstander van, zeker die opzwepende muziek alsof je naar een thriller kijkt.
Trouwens een goede thriller heeft dat zelfs niet.
Maar ik zet dan maar het geluid uit, hoef ik me niet te ergeren.
Zou toch te gek zijn bij een documentaire waar je van wilt genieten?
Groeten,
Cato
Nee! zeker niet. Wij thuis ergeren ons er ook aan. Het voegt bijna nooit wat toe. Het stoort eerder.