In ruste...
We zijn benieuwd of er iemand is, die het overwinteren van veelvraat rupsen ooit heeft gemonitord. Bij ons zijn de rupsen (eitjes gevonden op 12 mei) eind oktober in ruste gegaan. Ze zijn relatief klein, 25 mm, terwijl het toch een vrij grote vlinder moet worden. Ze staan uit de wind in de zon. Wij kweken geen rupsen, maar proberen bij een vondst de stadia zo goed mogelijk fotografisch vast te leggen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Goed zo Martin, en ik zie dat je ook al een paar reacties hebt die interessant zijn.
Het is gelukt...hartelijk dank
Ik ga kijken, en hier blad 2
Dat hebben jullie wel heel fraai in beeld gebracht Martin; chapeau!
Dan zet ik hem wel even voor je op het forum van wrn. Kun je hier de reacties volgen.
De vlinderstichting reageert zelden op mijn vragen. Bij vlinderforum van waarneming.nl , snap ik niet hoe je een bericht kan uploaden. Ik heb al jaren een account. In zal maar geduld tonen en wachten op de verpopping, al dan niet. Dank voor de aanwijzingen. We hebben al twee pagina's van de stadia 5foto van blad 1
Dat zou je eens bij de Vlinderstichting kunnen navragen, Martin. Of op het vlinderforum van waarneming.nl. , of eventueel bij een Franse Vlinderorganisatie.