Bij een Grote zeenaald is de afstand van de snuitpunt tot de voorkant van het oog groter dan de afstand van de voorkant van het oog tot de achterkant van de kieuwdeksel, las ik . Maar ik kan het niet beoordelen.
Het lijkt me goed om de vraag even op het vissenforum van waarneming.nl te plaatsen; daar zitten mensen met veel meer kennis hier over. Wel eerst inloggen!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Aha, en die is nog zeldzaam ook! Fijn dat je het hier nog even laat weten, Isabella.
Of misschien de Kleine zeenaald - Syngnathus rostellatus; helaas geen lengte vermeld .Die is tot maximaal 17 cm, meestal ca 10 cm.
De Grote zeenaald- Syngnathus acus heeft een wat andere tekening, maar misschien niet goed op deze foto te zien.
Bij een Grote zeenaald is de afstand van de snuitpunt tot de voorkant van het oog groter dan de afstand van de voorkant van het oog tot de achterkant van de kieuwdeksel, las ik . Maar ik kan het niet beoordelen.
Het lijkt me goed om de vraag even op het vissenforum van waarneming.nl te plaatsen; daar zitten mensen met veel meer kennis hier over. Wel eerst inloggen!