Dit is zeker zeepkruid, ik heb ook de gevuldbloemige in de tuin en herken de foto meteen. Gr. Dick
jany
Ik ga ook voor zeepkruid. Wel uitkijken, hij kan enorm woekeren.
jeanette
De bloemknopen zijn heel typisch voor Zeepkruid-Saponaria, en ook de bladvorm klopt. Hier staan ze ook, maar dan de Saponaria officinalis.
De dubbele variant ken ik niet ; enkelbloemige planten zijn veel interessanter voor insecten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeepkruid
rijswijk
Hallo Herman,
Foto's van beiden bekeken en ik kom er niet helemaal uit (ken bij mijn weten het zeepkruid alleen van foto's en heb het niet met eigen ogen gezien). Maar je zou zeker gelijk kunnen hebben! Ook de opmerking van Lida dat de bloemen niet zo op een kluitje staan als bij haar andere floxen wijst in de richting van zeepkruid.
Ik trek mijn eigen antwoord in twijfel en vind zeepkruid een goede optie!
Groet, Minke.
herman744
Ik denk aan Zeepkruid. In mijn buurt staan zelfs drie- of vierdubbele.
AlidaP
Ja , een dubbele bloem en niet zo op een kluitje als mijn andere mooie floxen.
Meer hoef ik niet te weten hoor. Ik ben zo al heel tevreden.
dank je.
Lida
rijswijk
Hallo Lida,
Aan het blad en de tros van bloemen/knoppen daarboven te zien denk ik inderdaad dat het een flox is. Een dubbele bloem?
Maar als je wil weten welke van de 70 het is............???
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
De dubbele variant ken ik niet ; enkelbloemige planten zijn veel interessanter voor insecten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeepkruid
Foto's van beiden bekeken en ik kom er niet helemaal uit (ken bij mijn weten het zeepkruid alleen van foto's en heb het niet met eigen ogen gezien). Maar je zou zeker gelijk kunnen hebben! Ook de opmerking van Lida dat de bloemen niet zo op een kluitje staan als bij haar andere floxen wijst in de richting van zeepkruid.
Ik trek mijn eigen antwoord in twijfel en vind zeepkruid een goede optie!
Groet, Minke.
Meer hoef ik niet te weten hoor. Ik ben zo al heel tevreden.
dank je.
Lida
Aan het blad en de tros van bloemen/knoppen daarboven te zien denk ik inderdaad dat het een flox is. Een dubbele bloem?
Maar als je wil weten welke van de 70 het is............???
Groet, Minke.