eekhoorn
Op de site "alle eekhoorns in Nederland" mis ik er eentje die ik regelmatig zie hier (bos, Ubbergen, Gelderland). Behalve de rode eekhoorn zie ik er regelmatig ook een die veel donkerder bruin is, en mn de staart is bijna zwart. Voor zover ik weet heeft hij geen witte borst, althans niet zo'n grote witte vlek als de rode eekhoorn. Hij lijkt mij ook een maatje groter dan de rode. Iemand enig idee of het een variant van de rode eekhoorn is of een echt andere soort?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Dank je, Jeanette, dat is 'm. Ik had verder moeten zoeken dan die ene website!
Een foto maken heb ik al vaker geprobeerd, maar meestal is de eekhoorn al elders als ik mijn camera in stelling heb gebracht.. :)
Hier een overzicht van Eekhoorns van de Zoogdierenvereniging en waarneming.nl van de soorten die in Nederland zijn waargenomen/bekend zijn.
Bij de foto's van de Rode eekhoorn op wrn. vind ik er wel een paar waarvan het beestje ook wat donkerder is en een donkerder staart heeft, zoals hier, hier en hier.
Of dat eventueel een kleurvariant is weet ik niet, maar wellicht weten ze dat bij de Zoogdierenvereniging. Een foto van die eekhoorn zou trouwens erg handig zijn!