Edelherten van de ovp
Ik wist dat het ging gebeuren dat de herten die door toedoen en tot schande van een organisatie in Nederland afgeschoten moeten worden terwijl het kern gezonde dieren zijn en zelfs de kalveren ervan wat ik persoonlijk een grof schandaal vind en een pure vorm van dierenmishandeling
En nu lees ik net weer dat dezelfde herten verkocht gaan worden aan een groothandel in wild die ze gaat slachten en verkopen aan poeliers zodat die ervan kunnen profiteren
En nu komt mijn vraag waarom worden die herten niet weggegeven aan organisaties die de arme en hulpbehoefende delen van de bevolking helpen om een beetje bestaan te laten houden , maar worden ze aan poeliers verkocht waar alleen de rijkere bewoners van dit land er weer van kunnen profiteren ?
Persoonlijk mogen ze van mij alle arme dieren in een groot massagraf begraven en als waarschuwing laten voortbestaan om te voorkomen dat er weer organisaties /personen op zo'n onzalig idee komen waar van te voren al vast stond dat het een groot debacle zou worden
mvg Karel Buitenkamp
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Beste Jos
Toen ze de 3 soorten grote grazers daar neer hebben geplant was dat al een noodgreep
De eerste fout die ze daar al bij hebben gemaakt zijn de konik paarden daar neer te planten zonder na te denken over de gevolgen voor de flora , want hoe krijg je het voor elkaar een kale vlakte te krijgen waar eerst bomen stonden ? - Plant er konik paarden neer en laat ze ongebreideld vermeerderen ook nog
En dat het gebied nogal verschraald is dat is toch wel een understatement zou ik zeggen , er staat bijna geen fatsoenlijke boom meer in het hele gebied
En geloof maar dat het meeste vlees gewoon voor de consument is en niet voor de armere sloebers in Nederland
Voor dat de OVP weer een beetje hersteld is van alle nodeloze schade door ondeskundig beheer gaan er heel wat jaren voorbij en zullen ze toch die paarden er eerst uit moeten halen
Plus dat ze die corridor er eindelijk eens moeten maken , en niet altijd moeten zeuren over wat het wel kost allemaal
Ze zijn nu nog steeds dat paleis aan het verbouwen voor willem alexander voor 120 miljoen dat geld hadden ze beter kunnen gebruiken voor die corridor
mvg Karel
Beste Karel,
Ter geruststelling, een deel van het vlees wordt, volgens mededeling van de poelier en SBS, beschikbaar gesteld aan een nog nader te bepalen maatschappelijk doel. Dat is wellicht ook een antwoord op je suggestie de geschoten dieren te begraven in een massagraf, voorkomen van verspilling van goed voedsel.
Dat het vooraf vast stond dat het experiment Oostvaardersplassen een debacle zou worden is onjuist. Nadat de OVP bij de drooglegging door toeval ontstond was het direct de doelstelling er een vogelgebied van te maken. Dit door in stand houden van moeras en plas. Dit door begrazing van grauwe ganzen, die op de grote gedeelten broeden. Om te voorkomen dat deze (droge) gebieden zouden dicht groeien zijn de grote grazer geïntroduceerd. De grote aantallen hiervan hebben het gebied nogal verschraald. Waarschijnlijk door te lage afschot, met een grote wintersterfte tot gevolg. Een les voor de komende jaren, zeker als de vogels in aantal en in soorten weer toenemen. Dat was en is (natura 2000) het eindelijke doel.
Tja, zeker de OVP is begrenst, maar ieder natuurgebied is begrenst. De veluwe, de serengeti vlakte en zelfs de toendra hebben hun grenzen.
Mvg
Jos Scholten