Duizendpoot...? bruinekikker Geplaatst op 28-01-2018 om 20:13 Deel op Facebook Deel op Twitter Graag zou ik de juiste naam van dit beestje weten.ik zag deze kleine onder een steen in eigen tuin.is nauwelijks een cm lang... Mooi wit van kleur...erg bewegelijk...zat geen tel stil...is dit een duizendpoot?met vriendelijk groet,Henny Pen
bruinekikker Geplaatst op 28-01-2018 om 22:06 Dank je wel Arp.ik zal het gaan lezen...en dank je wel voor de moeite...groet, Henny
pudding4brains Geplaatst op 28-01-2018 om 22:02 P.S. Hier een aardig artikel van Koen Lock (PDF) over de Belgische Symphyla - zal voor Nederland niet heel veel anders zijn.
pudding4brains Geplaatst op 28-01-2018 om 21:39 Hoi Henny,Da's een Wortelduizendpoot (Symphyla) - géén "Duizendpoot" (Chilopoda), maar een eigen Klasse binnen de Myriapoda dus.Van zo'n foto niet verder op naam te brengen ...Groets, Arp
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Weer wat geleerd, Henny !
Bedankt voor het delen.
Hgr. Helga
Dank je wel Arp.
ik zal het gaan lezen...
en dank je wel voor de moeite...
groet, Henny
P.S. Hier een aardig artikel van Koen Lock (PDF) over de Belgische Symphyla - zal voor Nederland niet heel veel anders zijn.
Hoi Henny,
Da's een Wortelduizendpoot (Symphyla) - géén "Duizendpoot" (Chilopoda), maar een eigen Klasse binnen de Myriapoda dus.
Van zo'n foto niet verder op naam te brengen ...
Groets, Arp