Dode mollen
In één week tijd heb ik 3 dode mollen gevonden in onze tuin. We hebben een vrij grote en wilde tuin waarin genoeg voedsel te vinden is. (Alblasserwaard).
De mollen waren goed doorvoed en niet gewond. Wat kan hier de oorzaak van zijn ???
In één week tijd heb ik 3 dode mollen gevonden in onze tuin. We hebben een vrij grote en wilde tuin waarin genoeg voedsel te vinden is. (Alblasserwaard).
De mollen waren goed doorvoed en niet gewond. Wat kan hier de oorzaak van zijn ???
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Dankjewel Jeanette voor je antwoord. Ik heb gelijk de zoogdierenvereniging een bericht over de dode mollen gestuurd. Als ik daar antwoord op krijg zal ik dat hier vermelden. De 3 dode mollen hebben we bewaard.
Dacht even aan verdrinken in de onderaardse gangen, maar dan zouden ze wellicht niet meer bovengronds kunnen komen.
Of wordt er misschien gif gebruikt in de buurt? ik heb geen idee of er een eventueel virus rondgaat die mollen bedreigt.
Lijkt me goed om even contact op te nemen met de Zoogdiervereniging; misschien willen zij wel een mol om te onderzoeken wat de doodsoorzaak zou kunnen zijn. Of hebben zij een ander idee. Laat het hier dan nog maar even weten.
Bewaar dan nog even een dode mol als het kan.
Contactmogelijkheden met de Zoogdierenvereniging helemaal onder op de rode link.