Klik een foto aan. Je krijgt de foto nu iets groter in beeld in een overlay die je kunt sluiten met een dubbel pijltje rechtsboven. Er is geen zoomfunctie in deze interface.

Wil ik nu een foto vergroten met de normale functies die de meeste browsers daarvoor aanbieden (Ctrl-scrollwieltje of Ctrl+/-) dan stuit ik op het volgende:

1) De weergave vergroot wel (wat te zien is aan het groter worden van de pijltjes om de weergave te sluiten) maar de foto zelf wordt meteen weer automagically verkleind tot de afmeting die ik dus groter wilde hebben.

2) Na vergroten/verkleinen (of mislukte poging daartoe dus) op deze manier kan de fotoweergave niet meer gesloten worden (klikken op de pijltjes heeft geen resultaat meer) Ook resetten naar normale 100% weergave biedt geen soelaas. Venster sluiten en foto/topic opnieuw opzoeken.

Workaround: In de fotoweergave rechtsklikken op de foto en dan "view image" of equivalent kiezen zodat de foto gewoon zonder volstrekt onnodige gescripte onzinlaag apart in een venster wordt weergegeven. In die weergave kun je de foto uiteraard weer wel normaal met de browserfuncties groter in beeld brengen.

Overigens is door die foto-weergave-in-overlay-toestand kennelijk ook de maximale afbeeldingsgrootte danig gereduceerd want ik krijg nu kennelijk maximaal een foto met mijn eigen schermafmetingen aangeboden en niet meer een foto in originele grootte zoals door de auteur op de site gezet ... althans, daar kan ik niks voor vinden.