Vogels

Ongewone houding

Gisteren een bijzondere vogel gespot: zat lekker te zonnen aan de slootkant . Jammer genoeg te ver weg om een duidelijke foto te maken. maar wat voor vogel is het nu?? een aalscholver, of jonge reiger??Ik heb nog nooit een dergelijke houding gezien bij een van deze vogels. Weten jullie meer?

dwerguil Ile d'Oleron Frankrijk

Bericht: Beste vroege vogels, op Ile d Oleron in Frankrijk werden we iedere avond/nacht wakker van het geluid van de dwerguil, een regelmatig 1-toon geluid, ik denk de A. Nu blijkt dat hij daar niet voorkomt. Was hij/zij daar soms ook op vakantie ?of toch een andere vogel? Kunnen jullie ons helpen?

podcast via iphone app -stand nu ?

Sinds eind maart 2016 zijn de vroege vogels radiouitzendingen niet meer via de Podcast-app op mijn IPhone terug te luisteren of te downloaden. Dat mis ik enorm. Ik lees op het forum begin juni dat eraan gewerkt wordt.
Wat is nu de stand daarvan ? is de oorzaak al achterhaald ?
Hoop da...

vroege vogel

deze vogel lag in alle vroegte in mijn tuin. Waarschijnlijk op trektocht gesneuveld. Ik kan hem echter niet (meer) thuisbrengen, ook niet qua soort. Een jonge kievit misschien? Wie heeft het juiste antwoord.
Sellingen Westerwolde 04/09/2016

Vroeg of laat?

Op 1 september bij het zoeken naar de laatste aardbeien ontdekte ik een bloeiende sleutelbloem! Hebben we nu een laat voorjaar of een heel vroege lente?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.