Vogels

Suïcidale zwaan?

Ik zag vanmorgen iets wits in een boom. Dichterbij gekomen constateerde ik dat het een dode zwaan was. Hangend aan zijn kop in een wig van twee takken.Zou hij uit koers geraakt zijn tijdens een windvlaag? Of bestaan er zwanen die het leven écht niet meer zien zitten..?

VV TV Uitzending Naardermeer 16 maart 2018

Een goednieuws show waarbij 'vergeten' werd het natuurontwikkeling-drama aan de Bovenmeent in het Naardermeer te vermelden. Jarenlang al vliegen zich daar grote aantallen vogels zich te pletter aan de hoogspanningsdraden, inclusief Naardermeer icoon de Purperreiger.

Welke eend is dit?

Kwam deze voor mij onbekende eend tegen in een slootje in Vockestaert Schiedam. Denk aan een hybride, maar geen idee wie of wat. Was een redelijk grote eend.

welk vogeltje is dit?

ik zag in de schemering vanavond meerdere vogeltjes boven t water en in het riet in Schellerpark aan de stadsrand te Zwolle(zuid). De foto is matig en niet scherp maar wellicht kan iemand helpen? Ik kom er niet uit met de vogelgids.

Welk vogel was dit?

Gedood door een eksterpaar in Amsterdam-West, 12 maart 2018, in een gebied onder 2 eksternesten, waar ze bijzonder hard "patrouilleren". Met een opvallend lange en dunne snavel, prachtige verenkleed. Zo te zien door het hart gestoken. Staartveren minder bruin, iets meer "oogpatroon" e...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.