Vogels

Is dit een regenwulp?

Op Texel in de Slufter was ik grote sterns aan het fotograferen. Thuisgekomen zag ik een vogel op de foto staan die sterk op een regenwulp lijkt. Toch kom ik er niet helemaal uit, heb ik het goed gezien?

bonte vliegen vanger

is dit een bonte vliegen vanger sorry voor de slechte foto maar ik zag in mijn tuin een zwart wit vogeltje vlug een paar mieren van een boomstam pikken even later zag ik hem in een andere boom zitten ik heb toen snel een foto kunnen nemen wel veraf maar ik had hem

Kent iemand deze vogel?

Kent iemand deze vogel? Hij zit al een tijdje in onze tuin en zingt prachtig. Hij lijkt gebruik te willen maken van het vogelhuisje. Ik dacht dat het een tuinfluiter zou kunnen zijn, maar iemnd anders zegt weer dat het dat niet is. Eerlijk gezegd lijkt de foto uit ons boek er ook niet echt op....

Kleine Torenvalk?

Dezelfde foto ook nog maar in het forum geplaatst. Fochtelooƫrveen 18 april 2018. Ik dacht eerst aan een Klauwier maar na zoeken op internet en in de boekjes, denk ik aan de (veel grotere) (onvolwassen mannetje) Kleine Torenvalk. Een vogel die volgens mijn informatie nog maar 2 keer is waargenomen ...

Waarom nog geen zwaluwen gesignaleerd?

Is er een reden bekend waarom dit voorjaar de (boeren)zwaluwen nog niet gearriveerd zijn in het oosten van ons land. Normaliter worden ze rond half april weer met veel plezier gesignaleerd, maar nu vliegen ze nog niet rond over het erf.

Wat is dit voor vogel?

Al en paar dagen zingt deze vogel, eenling, het hoogste lied. Mooie, heldere klanken. Wat is dit voor soort vogel? Hij heeft een soort kuifje dat een beetje uitsteekt.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.