Welke vogel is dit ?
Vorige week deze vogel kunnen fotograferen bij het grote meer Vinne in België.
Vorige week deze vogel kunnen fotograferen bij het grote meer Vinne in België.
Is dit een fitis? Bij de duitse grens in Drenthe
Al weken hoor ik een vogel achter onze tuin die niet te zien is in het dichte struikgewas maar wel zeer duidelijk aanwezig met zijn geluid. Ik heb een geluidsopname maar kan hetniet bij deze forum erbij sturen maar kan iemand mij vertellen waar ik de geluidsopname heen kan sturen zodat iemand mij ka...
mijn schoonmoeder heeft een nestkastje met jonge pimpelmezen. Zij vroeg zich af of het mogelijk is dat er in een nestkastje 2 broedsels kunnen liggen, want de afgelopen 5 dagen zijn er minimaal 25 jonge meesjes uitgevlogen. En de ouders vliegen nog steeds met wurmpjes heen en weer.
Weet iemand welke vogel dit is? Altijd leuk om te wetenAlvast hartelijk dank,Wim
Wat voor soort eend is dit?
Afdgelopen week waren we weekje in Spanje en zagen in El |aminito del Rey, Andalusië naast veel gieren deze vogel met rode snavel.Weet iemand om wat voor vogel het gaat.Bij voorbaat dank,Gerard van Stijn
Ik zag deze eend gisteren in singel achter huis en vond het wel een juweeltje. Lijkt op een cayugaeend (cultuurvorm van wilde eend) maar die hebben geen gele snavel!? Als het een zgn soepeend is, vind ik het super gelukt als wilde met tamme eenden kruisen!
Ik zag deze eend in Nieuwegein in het bijzijn van een wilde eend(v) met 2 pulletjes. Hij bleef haar dicht bij haar in de buurt en zij jaagde hem niet weg. Ze trokken echt met elkaar op, zo leek het althans. Ik zou graag willen weten wat voor eend het is, en of een eventuele paring met een wilde eend...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.