Vogels

Ei

Wij vonden op ons dakterrasje in den haag een wit eitje, ca 2,5 cm hoog. het lag half onder de grond in de pot van een lidcactus die -s'winters binnen staat en nu net een paar weken buiten staat. Heel raar. Ik dacht dat het heel oud zou zijn en misschien per ongeluk met potgrond in de bloempot terec...

Om tureluurs van te worden

Deze vogel lijkt sterk op een tureluur. Echter heeft hij een gele snavel, en niet de kenmerkende oranje met zwarte punt. Dacht dat mogelijk een juveniel zou kunnen zijn maar ook die lijken geen gele snavel te hebben. Ik kom er dus niet uit. Foto is genomen op 12 mei in de Crezéepolder, Ridderkerk...

welke vogel is dit

Een vriend, op vakantie op Sicilie, vraagt mij welke vogel dit is, kennelijk in een rotswand op Sicilie, onlangs genomen (helaas onduidelijke foto). Wie weet dat?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.