Kleine Karekiet?
Harderwijk, vandaag 10.00 uur in rietkraag.Volgens mij is dit Kleine Karekiet. Correct?
Harderwijk, vandaag 10.00 uur in rietkraag.Volgens mij is dit Kleine Karekiet. Correct?
welk vogeltje is dit ? een tjiftjaf of een fitis dacht ik kwam in mijn tuin badderen
Onze kersenboom ligt ieder jaar onder vuur van grote vluchten spreeuwen - en dat gaat door tot de laatste kersen verdwenen zijn. Niet dit jaar - nog geen enkele spreeuw gezien en ook geen andere aanvallers. Waar zijn de spreeuwen anno 2018?Locatie Zutphen - Leesten
Beste allemaal.Ik onze stadstuin zijn eksters en kauwen. En dus ook de jongen daarvan. In mijn lijsterbes zat een jonge ekster vlak onder een kauw op een tak te blèren om voedsel. De ekster (redelijk groot al en inmiddels zelfstandig) klapperde met zijn vleugels en de kauw deed net alsof hij wel wi...
Ik zag vandaag in de tuin op de vlinderstruik dít insect. Vermits hij een snavel met een tuitje heeft, vraag ik mij af of het soms een kleine vorm van een colibri kan zijn. Wie weet wat dít is?
Nu al een paar weken komen deze vogels dagelijks in mijn tuin. Het lijken me papegaaien. Weet iemand wat het precies zijn? Alvast dank!
Vandaag, Zeewolde.Kan iemand aan Jizz zien welke roofvogel dit is (Torenvalk?)?.
Deze veer is gevonden door een leerling van de Zegge in Almelo. Ze was op het strand. Ze wil graag weten van welke vogel deze veer is.We hopen dat jullie ons kunnen helpen om het antwoord te vinden.
Deze vogel volg tegen het raam en was direct dood.
Ik kan de naam niet vinden in mijn natuur gids.
9-7-2018. We zitten in twente bij de bossen
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.