Parelamoniet ?
Waargenomen op 12 okt. j.l. in Dordrecht. in Boswachterij De Elzen.
Zou dit een jonge Parelamoniet kunnen zijn ?
Waargenomen op 12 okt. j.l. in Dordrecht. in Boswachterij De Elzen.
Zou dit een jonge Parelamoniet kunnen zijn ?
Deze tros heb ik maandag gespot onderaan de voet van een loofboom. Heb eerlijk gezegd niet goed op de boom gelet. Heb 2 keer de paddenstoelen gids doorgenomen maar kom er niet uit.
Deze, de rechter met witten onderkant, zit op berkenboom waar vorig jaar vele berkenzwammen zaten. zie foto. Is dit ook een berkenzwam?
Ik denk dat dit de Glimmerinktzwam is; kunnen de Paddenstoelologen dit bevestigen?
Heeft iemand enig idee wat dit oranje spul is??????
Groetjes Matty
In de bossen bij Lelystad stond deze paddenstoel. Heb in alle paddenstoelenboeken gekeken (die ik heb dan he), maar niet gevonden.
Weet iemand het?
Aan de onderkant van een verdord blad van een ( wilde) rozenstruik vond ik een soort schimmel o.i.d.
Is er iemand die me kan zeggen waarmee ik had te maken ?
Groeten van Helga
Vanmorgen deze paddenstoel gefotografeerd onder berken en eiken langs het fietspad tussen Zeist en De Bilt aan de Amersfoortseweg, alle bovisten hadden gaatjes in de hoed, waar wordt dat door veroorzaakt?
Ik zal nog een foto plaatsen.
Hartelijk voor jullie antwoord.
Jeanet
Welke paddestoel is dit ? Stond op mesthoop, hier lijt de hoed nogal blauw maar deze was op het oog eerder grijs/bruin.
Tot de schimmels behoren zowel meercellige organismen zoals zwammen maar ook eencellige zoals gisten. De paddenstoel zelf is de vrucht van de schimmel en onder de grond vind je een netwerk van lange, vertakte draden, het mycelium. Schimmels zijn overal te vinden, als sporen in de lucht, in je eten of lichaam of gewoon als vliegenzwam in het bos.