Planten

welke kamerplant kan dit zijn

al jaren heb ik deze kamerplant met ontzettend mooi blad. Vele stekjes heb ik al weggegeven, maar de naam kan ik niet meegeven helaas.
Ik weet alleen dat het een melk-bloeder is en soms spint gevoelig.

Weet iemand welke plat dit is.

Welke plant?

Deze plant met prachtige bloem groeide spontaan op in de tuin van mijn zus in portugal. Welke plant is dit? Ca. 25-30 cm groot.

Dooicirkel op ijs

Op onze vijver heeft zich een cirkel van dooiend ijs gevormd. Exact rond. Welk natuurkundig verschijnsel doet zich hier voor? Dit is de tweede keer al deze winter dat het fenomeen zich manifesteert. Zou er een plant onderzitten die warmte uitstraalt? We zijn uterst benieuwd de oorzaak te horen.

welke boom is dit?

In de Reeuwijkse Hout trof ik een groep bomen die uit de verte op een vlinderstruik leken, wanneer je naar de zaaddozen keek. Ze waren het uiteraard niet. De bomen waren zeker 5 meter hoog. De takken waren licht behaard. De zaadpluimen ( laat ik ze zo maar noemen) waren zo'n 5 cm lang en voelden wat...

Welke rode bes is dit?

Rode bessen, eind december, aan een wilde plant langs een fietspad. De plant staat dichtbij een klimop en is zelf geen struik maar een enkele lange sliert waar momenteel geen blad aan zit. Wie kan mij zeggen van welke plant dit de bessen zijn? B.v.d. voor een reactie.

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.