Planten

Prikkend mosje in mijn gazon.

Ik woon in zuid/west Frankrijk aan de kust .Sinds enige jaren heb ik(en vele anderen) een soort moesje in het gazon die heel kleine gele bloemetjes geeft.Na het uitbloeien vormen de bloemetjes kleine stekeltje waardoor je niet meer met blote voeten op het gaan kunt lopen.

Fluitenkruid

Hallo, het valt ons de laatste jaren op dat het fluitenkruid als het ware doorschiet, de stengels zijn langgerekt. Valt dit meer mensen op en zoja, wat is de oorzaak? Onze theorie is dat de planten steeds vroeger bloeien...minder licht dan voorheen, dus reiken naar de zon?

Is dit de stalkaars?

Plant gefotografeerd juni 2016 langs het nieuwe Maximakanaal bij 's-Hertogenbosch. ( nieuw aangebrachte wegbermen )Planten ca 1.50 m hoog.De meesten met gele bloemen, maar ook verschillende met witte bloemen.

Eiken met plakband

Een van onze redacteuren kwam deze eiken tegen over de grens bij Wommelgem, Belgiƫ. De bomen zijn met dubbelzijdig plakband om geringd maar waarom zou dat gedaan zijn? Is iemand dit weleens in Nederland tegengekomen?Vriendelijke groet,Webredactie Vroege Vogels

onbekende plant

tijdens vakanties in Frankrijk zag ik deze mooie planten vaak bij huizen staan.Soms in bloempotten, maar ook in de grond.Welke plant is dit en zijn deze ook te koop in ons land (evt. als patio plant).

Over Planten

De opbouw van de meeste planten bestaat uit wortels, stengels, bladeren en bloemen. Maar er zijn ook veel groepen waar de opbouw anders is zoals bij varens en mossen. Dit is een lastige categorie omdat planten er per seizoen zo verschillend uitzien.