Welke vlinder is dit?
Ik vermoed dat dit een spanner is. Maar ik kan niet vinden welke precies. Wie kan me helpen?De foto is genomen in Duivelshof op 9 juli
Ik vermoed dat dit een spanner is. Maar ik kan niet vinden welke precies. Wie kan me helpen?De foto is genomen in Duivelshof op 9 juli
Deze afgelopen weekend gespot in het Raamdal (water, bos heide), de eerste keer dat ik deze soort spot, maar welke is het. Gr. Jan
Bij mij in de tuin, ze vloog van af de vlijtige Liesjes naar de knot Acasia gistermorgen om 08.00 uur. Een toch wel grote nachtvlinder Zit ik goed met het rood Weeskind uit de uilenfamilie ?Groet, Piet
Zat op een tomaat in zuid Frankrijk. Het lijf ca. 4 cm lang en groen/goud van kleur. Voelsprieten 3-4 cm lang.
Op heide plant. Cocon, nestje? Laren NH Westerheide. 16 juli
Welk "rupsje" is dit?Op de dopheide Buurserzand.vr groet Marijke
Welke rups is dit?Deze rups zag ik op een Gentiaan hij lijkt op een spanner maar deze heb ik niet gevonden op de site van vlinderstichting.Buurserzand 17 juli ook staat er dopheide.vr. groet Marijke
Deze vlinder zien wij op de vlinderstruik in zuid-frankrijk maar weten niet welke het is. Wie kan ons helpen?
Wie woont hier?? 13 juli zag ik deze cocon aan de heide in het Buurserzand heb ze al vaker zien hangen maar nu wil er een rups(?) uit ben benieuwd welke rups(?) dit is.vr. groet Marijke
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.