Geleedpotigen

vlinder

Vorige week zag ik bij het snoeien een hele aparte vlinder.deze had ik nog nooit gezien.De vleugels zijn doorzichtig.Gelukkig bleef hij even op de vuurdoorn zitten om er een foto van te maken.Weet iemand wat voor een vlinder het is?

welke bij past hierbij ?

Effe voor de 2e keer plaatsen, de eerste keer was het bericht weg ??Gisteren kwam iemand mij deze ronde honingraten 10 cm brengen, ze hadden in een open schuur gehangen onder elkaar en er waren geen bijen bij.Noord Limburg, bosachtige omgeving.Wie heeft dit wel eens gezoen en welke bijen passen hier...

staartje van hazelworm?

Op een wandeling in de Achterhoek trof ik dit staartje, met daarnaast een klein stukje huid. Laten hazelwormen ook bij gevaar hun staart los? Het staartje zag er m.i. te 'vlezig' uit om als verveld huidje door te gaan....

Welke nachtuil?

Goedemorgen, Bij vrienden in Callantsoog trof ik gisterenavond een mij onbekende en door mij niet op naam te brengen uil (tenminste daar ging ik vanuit) aan. Ondanks de toch redelijke foto. Wie helpt? Alvast bedankt. Hans

Wat doet een gegroefde lapsnuitkever op mijn bed?

Afgelopen zondag vond ik -midden op de dag- een kever van ca. 1 cm groot op mijn bed. De witte lakens waren opengeslagen, dus het viel goed op. De kever zat mooi stil en liet zich goed op een kartonnetje schuiven en buiten zetten. Daar heb ik een foto van hem/haar gemaakt. Op internet vrij snel gev...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.