Geleedpotigen

Welke wants is dit?

Deze wants vond ik op de Kampina, natuurgebied in Brabant bij Oirschot. Nou vind ik twee namen bij deze foto en weet ik niet welke het is. Is het de Schildpadpantserwants of de gewone Pantserwants? Ik ben benieuwd.

Wie kent deze rups?

Ik zag deze prachtige rups op Kampina. Ik heb al mijn boeken doorgekeken en op internet gezocht, maar kan niet dezelfde vinden. Weet iemand misschien welke rups dit is?

Wat is dit?

Ik heb hier een prachtig insect gefotografeerd met gestreepte pootjes, heel mooi. Maar ik heb alleen macro foto's dus kan niet zo goed zien hoe het er van boven uit ziet. Op Kampina genomen.

Wat is dit?

Op Kampina zag ik deze vlieg. Hij is heel mooi en heeft rood gestreepte ogen.. Op internet vond ik de naam Bosknobbeldaas, maar ik denk dat dat niet klopt. Wie weet het wel?

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.