Geleedpotigen

weideschaduwwants

Jeanette, alweer mijn dank voor je reactie en verwijzingen. Ik heb bij blindwantsen gekeken, dat zijn er nogal wat. Ook heb ik de weideschaduwwantsenwaarnemingen gezien. Ontevreden over de foto's ben ik vanmiddag op zoek gegaan naar boerenwormkruid. Gevonden bij de spoorbaan, langs fietspad. Opnieuw...

welke wants kan dit zijn ?

Vanmorgen aangetroffen in een sportpark op boerenwormkruid.Opvallend vind ik het lichter gekleurd driehoekje net onder het halsschild. Met de Veldgids 1 kom ik er niet uit.Overigens excuses voor de matige foto's. Het beestje was te snel verdwenen.

Nimf van ........ ?

Met een schepnetje uit een poeltje gehaald met krabbescheer en andere waterplanten in een parkje in de stad Groningen, 1 cm. lang. Is het een nimf van een libel of juffer? HEddie

Hoe heet deze wesp?

Door een steek van dit wespje (5 mm groot) kreeg ik een allergische reactie en belandde in het ziekenhuis.Nergens op internet vind ik echter de naam van het insect.Wie kan mij daaraan helpen?

Wespennest

Vorige week vond ik dit nest in de schuur het hangt boven in de schuur aan een balk doorsnede is 10 cm. Omdat ik niet vaak in deze schuur kom weet ik niet hoelang het er al hangt.ik heb de afgelopen tijd geen activiteit kunnen waarnemen, het lijkt op een wespennest maar ik weet het niet zeker ben er...

Wespennest

Vorige week vond ik dit nest in de schuur het hangt boven in de schuur aan een balk doorsnede is 10 cm. Omdat ik niet vaak in deze schuur kom weet ik niet hoelang het er al hangt.ik heb de afgelopen tijd geen activiteit kunnen waarnemen, het lijkt op een wespennest maar ik weet het niet zeker ben er...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.