Aan de brem...eitjes..cocon
Van wie zijn deze cocon met eitjes?Aan de brem gezien in het Witteveen (Buurse) zondag 5 novembervr. groet Marijke
Van wie zijn deze cocon met eitjes?Aan de brem gezien in het Witteveen (Buurse) zondag 5 novembervr. groet Marijke
Voor deze nachtvlinder geldt het zelfde. Deze zat elke dag binnen in mijn hotel tegen de muur. Wie weet wat het is? Hij heeft wel een speciale manier van tegen de muur zitten.
Deze nachtvlinder zag ik op Corfu en ik vind hem zo mooi. Ik weet dat ik hem niet in Nederland heb gezien maar zou toch graag weten wat zijn naam is. Uiteraard heb ik zelf ook al wat boeken door gezocht.
Lastig om ze terug te vinden. Ik vermoed dat het de Herfsthuisvlieg (Musca autumnalis) is. Ben ik warm?
Vandaag genomen in een bosrijk gebied nabij water, zat op een brandnetel, lijkt qua kop op een nachtvlinder, echter geen vleugels, de eerste keer dat ik deze zie, wel meerdere exemplaren op die plek aanwezig. Gr. Jan
Ik kom dit beestje nu op de gekste plaatsen in huis tegen. Wie weet wat voor soort het is? Ze zijn er pas sinds oktober zichtbaar.
Beste forum bezoekers,Deze keverlarve lijkt sterk op een Cantharis, dit zijn kevers die als volwassen kever bekend staan als 'soldaatje of 'weekschildkevers'. De locatie is helaas niet bekend. De bijbehorende video is te zien op onze site: Larve sleept met regenwormWe zoeken nog een verklaring voor ...
Ik ben net verhuisd en afgelopen vrijdag zag ik een wespenkoningin op mijn schuifpui. Ik heb het meteen open gezet om haar buiten te laten, maar tot mijn verbazing liep zij in een gaatje in de schuifpui naar binnen. Ik heb haar afgelopen zondag ook nog even gezien, zij had haar hoofd buiten het gaat...
Vandaag in onze tuin in Frankrijk kwam ik deze soort wesp tegen.
Het zokn er een stuk of 20 en ongeveer 1,5 cm groot. Ze eten de nectar van de bloemen van de klimop.
Zijn ze gevaarlijk en agressief?
Hoe luid de naam van dit insect?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.