Geleedpotigen

Mot in gras

Aardig wat van deze piepkleine motjes gezien(nog geen cm), nu nog op naam brengen, wie kan me helpen Loetbos Krimpenerwaardmeteen nog andere mot erbij gedaan, die ik ook niet weet

'kever'

Weet iemand wat voor soort 'kever' dit is?Gevonden in mijn huis. Ik vraag me af of hij eventueel schadelijk kan zijn.Alvast bedankt!

wants onbekend

Vanmiddag aangetroffen op brandnetel (er stond ook witte dovenetel, fluitekruid en look zonder look). Met Veldgids wantsen deel 1 kom ik niet verder.Opvallend: witte streep vanaf kop naar eind achterlijf, dat opvallend in een punt eindigt; zwart behaard, ook poten en antennes; lengte ong. 4 mm.Ik st...

bijen

Er komen sinds kort (april) bijen in ons insect hotel, zij kruipen in holle bamboe stokken en maken de ingang dicht met een grijs substantie. Waarom doen ze dit?

welk insect ?

Vanmorgen gevonden op blad dotterbloem aan rand vijver in heemtuin Gouda.Ik dacht eerst aan een soort sluipwesp, maar volgens mij past het achterlijf daar niet bij. Wat het dan wel kan zijn ? Ik voel me wel wat bezwaard dat ik alweer een insectenvraag stel. Vriendelijke groet,Tjerk...

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.