Welke vlinder of mot is dit?
Trof dit wonderlijk beest aan op de vlinderstruik 2,5 cm lang
Trof dit wonderlijk beest aan op de vlinderstruik 2,5 cm lang
Welk insect is dit?omgeving de Vuursche, Baarn
Een heel kleine spin met groen achterlijf. In bosgebied van Zuid-Limburg. Wie weet welke spin dit is? B.v.d. voor een reactie.
Hallo, een kennis van mij had een aanvaring met dit insect, nu kunnen wij er niet achter komen wat het is? Een soort wesp of een soort libelle? We weten het niet helaas. Kan iemand mij helpen.
Wie weet wat dit voor instecten zijn? Ik kan ze nergens vinden?
Ik neem tenminste aan, dat het om boktorren gaat. Vanmorgen aangetroffen in natte duinvallei (Meijendel, Berkheide) op het blad van riet. Er zaten meer exemplaren op. Opvallend zijn de donkere ogen tegen een witte omgeving.(Ik heb "De Nederlandse boktorren" besteld, Jeanette!)
Op zaterdag 12 mei 2018 omstreeks 14.30 uur gefotografeerd in de Teverenerheide. De Teverenerheide ligt vast aan de Brunssumerheide in Brunssum, Zuid Limburg maar ligt op Duits grondgebied. Het insect kroop op een op de grond liggende dode berkenboom en had een fel blauw achterlijf.
Wie kan mij helpen? Elke nacht zodra het volledig donker is, hoor ik een scherp, hoog en verdragend cicade-achtig geluid. Zover ik weer is er echter geen enkele inheemse cicadesoort die zo hoog en scherp geluid produceerd. Ik heb een geluidsopname, maar kan dit bestandsformaat helaas niet plaatsen. ...
Vorig jaar in de tuin kwam het weer
Tegen nog nooit gezien benieuwd wat het is ongeveer 5mm groot
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.