welke vlieg?
welke vlieg is dit?
welke vlieg is dit?
Deze libel trof ik aan bij een plas met veel riet .Graag wil ik weten welke libel dit is .
Deze mossel vond ik vanmorgen en zat vol beestjes. Ik weet niet welke. Het lijken een soort luizen....
Deze zat vandaag bij ons in de tuin.
Bij het snoeien van overhangende takken van het gemeentegroen boven mijn tuin vond ik dit beestje tussen de bladeren. Ik denk dat het een wants is, zijn onderkant is goudkleurig.....welke wants is het en is hij schadelijk???
In de tuinen van Chaumont sur Loire fotografeerde wij een zwarte bij, wesp of hommel met witte vlakken op de rug. Kan nergens een beschrijving vinden
Ik kwam dit kevertje tegen in mijn voortuin, weet iemand hoe deze heet?
Groeten Rick
Vandaag zag ik deze kleine beestjes in mijn kerrieplant. Ze zijn ongeveer 1 mm in doorsnee. Ze doen me denken lieveheersbeestjes in popstadium. Echter heb ik die nooit in een groepje bij elkaar gezien. Wie weet wat dit voor beestjes zijn?
Wij wonen in de Dordogne-FrankrijkHet valt nog niet mee om zelfs met behulp van het boek "Nachtvlinders" de gevonden vlindertjes te benoemen. Deze crèmekleurige vlinder van ongeveer 8-10 mm, zou het licht visstaartje kunnen zijn.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.