Geleedpotigen

Is dit een nachtvlinder?

Ik wil ook graag de naam weten. Hij is ongeveer 3 cm groot.Ik weet niet of iemand het ook is opgevallen maar er zijn weinig nachtvlinders te zien, althans bij ons waar ieder jaar vele te vinden zijn s' morgens op onze buiten muur op een zuid kand. Dit is pas mijn derde vlinder.

welke hommel?

Weet iemand welke hommel dit is? Ik dacht eerst dat hij stuifmeel aan zijn poten had, maar het is een dikke bontvacht. Hij vond mijn blauwe vest erg mooi, want hij kwam steeds weer terug, zodat ik hem goed kon bekijken.

Libel

De rode libel uit de vorige vraag. Er zijn meerdere rode libellen en het vrouwtje van de bloedrode heide libel lijkt op de libel uit mijn eerste vraag. Hoe dan ook wij zijn er nog niet uit....

Vlinder

Vlinder 12mm groot zuidlaardermeer gebied zit vaak aan de onderkant van een plant en soms
Boven zie het alleen in de schaduw om 11 uur waargenomen

Libel

Naar onze mening een beekoever libel, maar niet zeker. Er vloog ook een rode libel in de buurt.

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.