welke spin is dit
Vandaag zag ik in het Horsterwold, Zeewolde Flevoland deze kluifzwam. Wie kan mij vertellen welke spin er op zit.Alvast hartelijk dank, Wilma
Vandaag zag ik in het Horsterwold, Zeewolde Flevoland deze kluifzwam. Wie kan mij vertellen welke spin er op zit.Alvast hartelijk dank, Wilma
Vandaag zag ik deze koningsmantels in het Horsterwold bij Zeewolde in Flevoland. Wie kan mij vertellen welk insect er op de hoed loopt?Alvast mijn hartelijke dank, Wilma
Deze spin wandelde gisteren, dinsdag 20 oktober 2020 op zijn gemak over ons tuinpad in de stad Groningen. Ik heb al heel wat spinnen gezien maar deze grote oranje spin is nieuw voor mij. Het lijkt een soort kruisspin maar dan met een groot kogelrond lijf. Weet iemand hoe hij heet?
Vooral dit jaar valt het mij op dat de lieveheersbeestjes die ik in Dordrecht waarneem ca 98% het Zevenstippelig lieveheersbeestjes is. Heeft dit met klimaatverandering te maken of heeft dit een andere reden? Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft...
Volgens mij een soort bladluis, zag de eerste een week geleden op de muur, nu zitten er al sinds een dag of 5 een groepje in de mini vijver (levend), voor mij een onbekende soort en gedrag, zou hier graag meer van weten. Gr. Jan
Deze spin zat tussen tuinafval.Wat is het voor spin?
Een soort kruispin denk ik.
Iets groter dan een cm. tegen de muur aan in huis, kunnen jullie uitleg geven.
Groet,
Geert
Wat voor beestje is dit? Ik zag het op de goudsbloem zitten en is ongeveer 5 mm. groot.
Dit insect kwam ik deze week tegen in het bos. Voor u waarschijnlijk een inkopper, voor mij een eerste ontmoeting. Heb er ruim een kwartiertje van mogen genieten. Zou iemand mij kunnen zeggen wat het is?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.