Onbekend
Wat voor beestje is dit? Ik zag het op de goudsbloem zitten en is ongeveer 5 mm. groot.
Wat voor beestje is dit? Ik zag het op de goudsbloem zitten en is ongeveer 5 mm. groot.
Dit insect kwam ik deze week tegen in het bos. Voor u waarschijnlijk een inkopper, voor mij een eerste ontmoeting. Heb er ruim een kwartiertje van mogen genieten. Zou iemand mij kunnen zeggen wat het is?
Gezien in Spanje, deze parende of vechtende (?) kevers. Welke soort is dit? Kunnen dit vliegende herten zijn? Wie weet het?
Afgelopen week gewandeld in de blauwe kamer bij Rhenen. Deze grijze libelle vloog hoog in de boom en daarom alleen foto van onderen genomen. Kan de grijze kleur niet plaatsen, maar misschien heeft dat met het najaar te maken. Kan iemand deze thuisbrengen.
geeft het opeten van de amerikaanse rivierkreeft door een fuut (VV-tv 2/10) geen problemen met de verwerking van het pantser?
Ik vond aan de onderkant onder diverse Tonderzwammen die op oude ruwe berken zaten spinsels met 10 tallen rupsen.Ik kan ze met de rupsen zoeker van de Vlinderstichting niet vinden.a) komt dit vaker voor, en zoeken ze juist dit soort zwammen ?b) welke rups ?Wie helpt me verder, alvast bedankt.Groet, ...
Deze bruine krab vond ik vanmiddag (30-09) in de Ooijpolder. In het gras in de berm, 2 meter van de sloot onder de krab. Zeer levendig, defensief toen ik probeerde hem te keren met een tak. Harige poten, witte scharen.Ik was erg verbaasd daar een krab aan te treffen. Nou ja, mijn hond vond hem en de...
30 sept. In de Ooij. Om 15.00 zie ik een krab, in de berm bij een sloot, waarin zeer weinig water, levend, zeer defensief, de tak, waarmee ik hem wilde draaien, sterk vastgepakt, geklemd tussen zijn scharen. Opvallend behaarde poten. Witte scharen.
Ik was verbaasd en vraag me af wat voor krab...
Zijn dit jonge wantsen? En zo ja, van welke wants?
Ze zitten in de tuin op een knop van de hibiscus.
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.